روستای عقدک(سمیرم)

عکس روستای عقدک

روستای عقدک(سمیرم)

https://semirom.org/wp-content/uploads/2024/04/uu.jpg
semirom.org

روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سمیرم در استان اصفهان ایران است.وضع طبیعی روستای عقدک دهستان ونک بصورت کوهستانی، دره‌ای یا تپه‌ای می‌باشد. و راه زمینی این روستا بصورت جاده خاکی می‌باشد.این روستا در دهستان ونک قرار دارد.

جمعیت

بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

عقدک
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان اصفهان
شهرستان سمیرم
بخش بخش مرکزی
دهستان ونک
جمعیت کمتر از ۳ خانوار (سرشماری ۹۵)
کد آماری ۱۷۶۲۷۳

عقدك یكی از قدیمی ترین آبادی های منطقه ونك است و قدمت آن را حدود۸۰۰ سال می دانند.روستای ییلاقی عقدك در شش كیلومتری شمال شرقی شهر نوپای ونك و ۲۵ كیلومتری مركز شهرستان سمیرم قرار دارد كه سه كیلومتری انتهای جاده متصل به عقدك خاكی است.

عقدك در قاعده مثلثی بنا شده كه بوسیله اضلاع محصور شده است، مزرعه دشتك و روستا قاعده را تشكیل می دهد یكی از ساق های مثلث كوهی است كه ازتنگ امامزاده (قدمگاه ونك) تا تنگ اّشترمل ادامه دارد و طول آن از پنج كیلومتر كمتر است. ساق دیگر از تنگ عقدك در جنوب تا مزرعه ‘پس دز’ در شرق امتداد دارد.عقدك یك گردشگاه نقلی با صفا است.

عکس روستای عقدک
semirom.org

مزارع عقدك عبارتند از: دشتك، گیدمگه (گود محك گودی كه در آن گیاه شیرین بیان می روییده است) و’ پس كره چین’. آب كشاورزی از چشمه های پشت تنگ اُشترمل وتنگ امامزاده تامین می شود.

محصولات این روستا سیب درختی، گردو، انگور، گندم، جو، شبدر و یونجه است، تعدادی درخت گردو در بین سایر درختان گردن برافراشته اند و عمری بیش از چند صد سال دارند.

روستا از امكانات آب سالم لوله كشی برخوردار است.

semirom.org

مقالات مرتبط

آبشار سمیرم

(آبشار سمیرم) آبشار سمیرم: یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است که در زاگرس قرار دارد. این آبشار از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در استان اصفهان به…

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *