آب‌گرمک (احمدآباد)سمیرم

عکس روستای آب گرمک

آب‌گرمک (احمدآباد)سمیرم

عکس روستای آب گرمک
semirom.org

روستایی از توابع بخش پادنا سفلی شهرستان سمیرم در استان اصفهان ایران است.

وضع طبیعی روستای اب گرمک دهستان پادناسفلی بصورت کوهستانی، دره‌ای یا تپه‌ای می‌باشد. و راه زمینی این روستا بصورت جاده آسفالته می‌باشد.

این روستا در دهستان پادنا سفلی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

آب‌گرمک (سمیرم)
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان اصفهان
شهرستان سمیرم
بخش بخش پادنا
دهستان پادنا سفلی
مردم
جمعیت ۱۴۰ نفر

روستای بسیار کوچک با ویژگی های جغرافیای، طبیعی و توریستی خاص که توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان سمیرم – اصفهان  و در دلتای دو رودخانه پرآب ماربر که از برفهای زاگرس و رودخانه سمیرم(کاسه رود) سرچشمه می گیرد به وجود آمده است. رودخانه ای که علاوه بر زیبایی های طبیعی و زیستی، سرشار از انواع ماهی ها از قبیل کپور و قزل آلا و غیره است.آب و هوایی این روستا در بیشتر فصول سال معتدل وخنک بود و در فصل زمستان همراه با بارش برف و باران است.

شغل اصلی افراد ساکن در این روستا کشاورزی و دامداری می باشد و از برترین محصولات کشاورزی این روستا می توان به تولید و برداشت برنج اعلا چمبار اشاره کرد که از کیفیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار است. قدمت برداشت برنج این منطقه۵۰ ساله است. از دیگر محصولات ممتاز این روستا می توان به برداشت انواع سیب های قرمز – سفید -گلدان و چهار و همچنین میوه های فصلی هلو – زردآلو – آلو زرد – به – شابلون و گردو اشاره کرد. ین روستا ۵۰ سال پیش  توسط برادران احمدی و با نام  احمد آباد به روستا تبدیل شد.

در فصل بهار دور تا دور این روستا از شکوفه زیبای درختان سیب و هلو و گردو احاطه شده و به زیبایی آن افزوده است. گیاهان دارویی – تزینی و مصرفی همچون گل و گاوزبان- اسطوخودس – سیر- موسیر-کارده-تره کوهی-کنکر -بیلهر و گنبو توجه افراد زیادی را به این مکان معطوف کرده است. همچنین انواع درختان جنگلی همچون بادام کوهی و زمینی در این مکان به وفور یافت می شود و بر اکو زیستی این روستا افزوده است.

semirom.org

مقالات مرتبط

آبشار سمیرم

(آبشار سمیرم) آبشار سمیرم: یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است که در زاگرس قرار دارد. این آبشار از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در استان اصفهان به…

روستای گردشگری خفر سمیرم

(روستای گردشگری خفر) روستای گردشگری خفراز روستاهای ییلاقی در جنوبی‌ترین بخش‌ استان اصفهان و شهرستان سمیرم محسوب می‌شود که در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد، در دامنه‌های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است. خفر به‌دلیل موقعیت…

پاسخ