سنگ لایمستون سمیرم

عکس سنگ لایمستون
سنگ لایمستون سمیرم به نام سنگ مرمریت سمیرم هم شناخته می شود. به خاطر داشتن بدنه آهکی و سفید جزء قدیمی ترین سنگ های ایران محسوب می شود و کاربردهای متعددی هم دارد. دارای زمینه ی رنگ روشن,سفید و سطح یکنواخت که می توان به راحتی آن را جایگزین سنگ تراورتن کرد. سنگی محکم و مقاوم و در عین حال زیبا,جایگزین سنگ های گران قیمت و در دسترس می باشد. همچنین ابعاد بلوک یا کوپ در هر وزنی قابل تامین می باشد ابعاد تایل آن از عرض ۱۰ سانتیمتر تا ۸۰ سانتی متر قابل فرآوری است.

ویژگی های سنگ لایمستون سمیرم

نوع فرآوری سنگ سمیرم به سه صورت سنگ تیشه ای، سابیده (صیقلی) و چرمی است.به دلیل داشتن تم روشن بسیاری از طراحان داخلی و پروژه سازان به این سنگ نظر خوبی دارند و می تواند نسبت به سنگ های گران قیمت در رده خود جایگزین خوبی می‌باشد.از لایمستون ها در صورتی می توان در نمای خارجی استفاده کرد که این سنگ واتر پروف (ضد آب) شود. از نقاط خوب این سنگ این است که مقاومت خوبی در برابر شرایط ناپایدار جوی مخصوصاً سرما و یخ زدگی برخوردار است. اما در مقابل آب و جذب رطوبت کمی ضعیف عمل کرده این هم به خاطر بدنه آهکی این سنگ می باشد.سنگ طی فرآوری تیشه‌ای تیشه زده می‌شود، این امر با کمک دستگاه یا بصورت دستی براساس نوع کاربری آن صورت می‌گیرد. اگر از یک جهت این سنگ تیشه زده شود به آن یک تیشه و اگر از دو جهت تیشه بخورد به آن دو تیشه می‌گویند.
سنگی که تیشه می‌خورد اصطکاک آن باالا می رود و در محل هایی که لغزندگی زیاد است مانع از لغزنده شدن سطح می‌شود.

کاربرد سنگ لایمستون سمیرم

در نماهای داخل ساختمان,پله,راهرو ها,انواع دیوارها,دیواراشپزخانه به شرط واترپروف شدن,دیواره های سرویس بهداشتی,ساخت مصنوعات سنگی مانند: دکوراتیو و صراحی و مجسمه ها کاربرد خوبی دارد.

مقالات مرتبط

روستای گردشگری خفر سمیرم

 روستای گردشگری خفر  روستای گردشگری خفراز روستاهای ییلاقی در جنوبی‌ترین بخش‌ استان اصفهان و شهرستان سمیرم محسوب می‌شود که در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد، در دامنه‌های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است. خفر به‌دلیل…

پاسخ