کوه دالان ونک | تیشینه همسفر باهوش شما
semirom.org
شهر ونک  در جنوب غربی استان اصفهان و در دامنه ی ارتفاعات زاگرس مرکزی قرار گرفته است. فاصله ی ونک تاشهر اصفهان، از طریق محور سمیرم و شهرضا حدود ۱۹۰ کیلومتر است. ونک از شمال به شهرستان بروجن، از جنوب به شهرستان یاسوج، از شرق به شهرستان سمیرم و از غرب به شهرستان لردگان با مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربع محدود می گردد. منطقه ونک را می توان یکی از مراکز نمونه گردشگری به حساب آورد. دلیل آن را هم وجود هوای بسیار مطبوع در فصل بهار و تابستان و زمستان و پائیزی بیاد ماندنی دانست ، طبیعتی که دور از دود و دم و ساختمانهای بلند شهرهای بزرگ ، با مناظری کم نظیر روح انسان را تلطیف می نماید .
کوه دالان ونک | تیشینه همسفر باهوش شما
semirom.org

از دلائل دیگر دلفریبی ونک ، ارتفاع مناسب این منطقه از سطح دریا  و کوهها و چشمه های پر آب و متعدد است  که آن را احاطه کرده است. د رمنطقه ونک چند قله مرتفع است که به ویژ در فصل اردیبهشت ، خاطره انگیز و پر از گیاهان خوراکی و دارویی است ، این  کوه ها عبارتند از

۱- دالان کوه

۲- کوه آشیانه

۳- سیاه کوه

۴- کوه کمانه

۵- کوه دارمه

۶- کوه سرخ یا سور

  کوه دالان با ارتفاع ۳۳۰۰ متر، کوه اشینه و کوه سیاه به ترتیب کوههای اطراف ونک میباشند . کم ارتفاع ترین نقطۀ ونک از سطح دریا مزارع شمس آباد و تنگده می باشد. انواع گیاهان دارویی از ویزگیهای پوشش گیاهی کوه دالان میباشد. وجود خرسهایی در منطقه  نیز نشان از بکر بودن منطقه است . 

لطفا در ایتا هم ما را دنبال کنید:ایتا شهرستان سمیرم

semirom.org