روستای کیفته شهیدحسینی(سمیرم)

عکس روستای کیفته

(روستای کیفته شهیدحسینی سمیرم)

کیفته، روستایی از توابع بخش پادنا علیا شهرستان سمیرم در استان اصفهان ایران است.

وضع طبیعی روستای کیفته(حسینی) دهستان برآفتاب بصورت کوهستانی، دراه‌ای یا تپه‌ای می‌باشد. و راه زمینی این روستا بصورت جاده آسفالته می‌باشد.

این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹۰ دارای جمعیت کل ۸۷۲ و جمعیت مرد ۴۳۶ و جمعیت زن ۴۳۶ می‌باشد. تعداد خانوار این روستا ۲۴۱ خانوار و دارای تعداد واحد مسکونی ۲۳۴ می‌باشد.
جلوی هر یک موارد باید دارد یا ندارد باشد: این روستا زمین ورزشی ندارد، سالن ورزشی ندارد، مسجد دارد، امام زاده دارد، شبکه سراسری برق دارد، موتور برق دیزلی ندارد، انرژی نو (خورشیدی ، بادی و…) ندارد، گاز لوله کشی ندارد، آب لوله کشی دارد.

کیفته
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان اصفهان
شهرستان سمیرم
بخش پادنا علیا
دهستان پادنا علیا

کیفته بر ایران واقع شده‌است

کیفته

۳۰٫۹۳۱۶°شمالی ۵۱٫۶۷۵۹°شرقی

مردم
جمعیت ۹۲۹ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری ۱۷۶۰۵۳

این روستا در کناره جاده اصلی سمیرم به بیده واقع گردیده و از لحاظ موقعیت قرار گیری در دره ای باز و در مقابل ارتفاعات دنا و مشرف به رودخانه ماربر واقع گردیده است.وجه تسمیه آن به خاطر عبور قبیله ایست منتسب به کوفیان عراق از این محدوده،که ابتدا به کوفته و سپس به کیفته معروف گردیده است،همچنین به خاطر اینکه اولین شهید این روستا از فامیل حسینی بود بنام کیفته حسینی نیز معروف می باشد.حدود ۸۰ درصد از ساکنین روستا سید و نژاد آنان لر می باشد که از خفر به این محل نقل مکان کرده اند و اقلیت ساکنین روستا نیز شامل ترک های قشقایی و سادات سمیرمی می شود.از لحاظ خدماتی در وضعیت بسیار خوبی بوده و نمایندگی کمیته امداد در دهستان پادنای علیا در این روستا واقع گردیده است.آب آشامیدنی روستا از قنات کته گاو واقع در شمال آن تهیه و تأمین می گردد ولی با این حال کمبود آب آشامیدنی و آب کشاورزی مهمترین مشکل روستا به حساب می آید.

semirom.org

لطفا در ایتا هم ما را دنبال کنید:ایتا شهرستان سمیرم

مقالات مرتبط

روستای گردشگری خفر سمیرم

 روستای گردشگری خفر  روستای گردشگری خفراز روستاهای ییلاقی در جنوبی‌ترین بخش‌ استان اصفهان و شهرستان سمیرم محسوب می‌شود که در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد، در دامنه‌های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است. خفر به‌دلیل…

پاسخ