چشمه آب اسپید سمیرم

عکس (چشمه آب اسپید سمیرم)

(چشمه آب اسپید سمیرم)

چشمه آب اسپید یکی دیگر از مناطق زیبای کوه دنا در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان سمیرم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ چشمه آب اسپیدکه به دلیل زلال و شفاف بودن به چشمه آب سفید معروف است در ارتفاع سه هزار و ۵۰۰ متری کوه دنا واقع شده است.
برای رسیدن به این چشمه باید مسیر سخت و سنگلاخی و پر خطر را بعد از گذراندن باغهای سیب روستای مانده گان از بین تنگه ها، دره های ، آبشارها و چشمه ها یی که از یخچالهای برفی سرچشمه می گیرد گذراند تا به چشمه آب اسپید رسید.
چشمه آب اسپید یکی از چشمه های خروشان از کوه دنا است که سردی و طراوت آب آن و وجود خزه ها مانند لحاف سبزی این چشمه را پوشانده و زیبایی خاصی به این چشمه بخشیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دنا ۴۹ قله بالای چهار هزار متر و چشمه های خروشان زیادی در ارتفاعات بالای سه هزار متر دارد که وجود کوه ، چشمه ، رودخانه ، یخچاهای برفی و گیاهان مختلف که بیشتر آنها دارویی هستند در کنار هم زیبایی خاصی به این کوه داده است.
رشته کوه دنا به طول ۹۰ کیلومتر با ۴۹ قله بالای چهار هزار متر بلندترین کوه و چین خوردگی رشته کوه زاگرس است که در جنوب استان اصفهان واقع شده که کوهنوردان به هر قله دنا که قصد صعود داشته باشند باید از روستاهای جنوبی شهرستان سمیرم از جمله مانده گان ، خفر و آب ملخ عبور کنند.
شهرستان سمیرم در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

مقالات مرتبط

روستای گردشگری خفر سمیرم

 روستای گردشگری خفر  روستای گردشگری خفراز روستاهای ییلاقی در جنوبی‌ترین بخش‌ استان اصفهان و شهرستان سمیرم محسوب می‌شود که در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد، در دامنه‌های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است. خفر به‌دلیل…

پاسخ